no21_07-01s.jpg

我的寶貝兒是在台中路邊被撿到的。當時他下顎斷裂、心靈脆弱。害羞的他被撿到時,下顎甚至無法闔上。在殘酷的街道上,他連吃飯、喝水、甚至保護自己的能力都沒有。當地好心的救援義工們將他從路邊帶了回去,花了好幾個月的時間修復他身上以及心理所受的傷。接著,義工們PO了一段影片,讓我立馬就被煞到,從此再也不回頭。

文圖/ Story & Picture  Connie Cheng

 

影片中,Nike開心跳上跳下地歡迎著住院獸醫。才短短兩個月,他從奄奄一息,到能從跟人打招呼這種簡單的事情中,找到最原始的快樂.這個轉變太不可思議了。從那一刻起,我就知道這下巴歪歪、古靈精怪的小男孩跟我是命中注定在一起。我開始為這個小傢伙想,什麼名字才適合他呢?後來我選中了「Nike」這個名字.這個字不只是球鞋品牌,它也是希臘勝利之神的名字,配我的小Nike剛好。

每天每天,Nike都能為我,以及周遭每個人帶來光亮、愛、以及歡笑;他還讓我得以體驗新的事物、認識新的朋友、啟發新的想法,擁有新的學習機會。Nike有一種明星特質,能讓陌生人微笑,第一眼就愛上他。每當他跟路上的人打招呼時,我都充滿驕傲;原本害羞的他,現在是如此信任人類。Nike現在的伙食跟睡床比一些人類都還好,但這是他應得的。我對他的愛完全沒有設限,他本來就該得到這麼多的寵愛,誰叫他是我的小王子。(Nike現居華盛頓西雅圖)

no21_07-02s.jpg  

--

 

My sweet boy was plucked off the streets of Taichung with a broken jaw and a broken spirit. The shy boy’s jaw was stuck open leaving him unable to eat, drink or defend himself on the cruel streets. The kind volunteers of a local rescue team rescued him off the streets and spent months nurturing his body and spirit back to health. Then the volunteers posted a video that sealed the deal for me. This video showed Nike bouncing about gleefully greeting the resident vet. In the span of two months, he had gone from a certain death to finding joy for the simplest of greetings. It was an incredible transformation. I knew at that moment this quirky looking boy with a wonky jaw was mine and I was his. I searched for a name to fit this little guy and NIKE jumped off the page. More than a brand of shoes, Nike is the Greek Spirit of Victory, a spirit Nike fully embodied.

 

Every day Nike brings light, love, and laughs not only to me but to all those we encounter. He has opened many doors to new experiences, new people, new ideas and new learnings. Nike has that certain star quality that brings smiles to mouths of strangers and make people fall in love with him at first sight. When he is able to greet people on the streets I beam with pride that this little fearful pup can now find trust in humans. Nike now eats better food and sleeps in more comfort than some humans…and he deserves it.

 

My love for him knows no bounds. He deserves all the pampering in the world he’s my little Prince.

 

no21_07-03s.jpg  

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    garden91 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()